Wiedźmin

      Czy jest w Polsce ktoś kto nie słyszał o twórczości najwybitniejszego polskiego pisarza fantasy Andrzeja Sapkowskiego? Zapewne znajdzie się jakaś grupka, jednak na pewno nie będzie ona duża. Najsłynniejsze dzieła Sapkowskiego to bez wątpienia saga o wiedźminie i trylogia o Reynevanie, której trzecia część jest ciągle w przygotowaniu. Jak dotąd świat wykreowany przez tego pisarza był bardzo unikany przez producentów gier komputerowych. Sytuację tę postanowiła zmienić firma CD Projekt znana na rynku polskim i czeskim z dystrybucji gier oraz znakomitych polonizacji. Powstał odrębny zespół CD Projekt Red Studio, który poświęcił się całkowicie tworzeniu gry cRPG opartej na motywach tej znakomitej powieści.

The Witcher
Producent: CD Projekt Red Studio
Wydawca: CD Projekt
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera światowa: 2006
Premiera polska: 2006
Gatunki: cRPG, akcja
Tryby gry: single
Wymagania techniczne:
Minimum wiekowe: 17+
Inne platformy:
Zapowiedź

Bohaterem “Wiedźmina” będzie sam Geralt. Historia opowiedziana w grze ma być kontynuacją wydarzeń przedstawionych w sadze, jednak nie będzie konieczna znajomość twórczości Sapkowskiego, żeby cieszyć się z gry. CDPR szacuje, że rozgrywka zajmie około 30-40 godzin, jeśli będziemy wykonywali tylko głowne questy. Sama fabuła będzie bardzo rozbudowana i przede wszystkim nieliniowa. Autorzy twierdzą, że większość questów będzie można wykonać na różne sposoby. Gra ma posiadać również alternatywne zakończenia, a które z nich obejrzymy będzie zależało od decyzji podejmowanych w czasie rozgrywki. W grze zobaczymy wiele miejsc pochodzących z sagi jak na przykład miasta Wyzima i Mayena, czy sławna wiedźmińska forteca Kaer Morhen. Fabułę nadzoruje sam Sapkowski, więc na pewno będzie stała ona na wysokim poziomie.
Gra jest tworzona na słynnym silniku Aurora wykorzystanym w Neverwinter Nights. W “Wiedźminie” ma być on znacznie ulepszony. Jedną z najważniejszych zmian jest dodanie technologii motion capture, co zapewni bardzo realistyczne animacje. Jako model posłużył ponoć mistrz średniowiecznej sztuki walki na miecze… Fizyka gry również ma stać na bardzo wysokim poziomie. Będzie za nią odpowiadał Karma Engine wykorzystany między innymi w grze “Unreal II: The Awakening”. Wszystkie te elementy sprawią, że “Wiedźmin” ma prezentować się ładniej niż jakikolwiek inny cRPG wydany do tej pory, choć oczywiście w grach tego typu nie to jest najważniejsze. Dzieło CDPR ma być nastawione na walkę, jednak nie oznacza to zrezygnowania z rozbudowanej interakcji z innymi postaciami w grze. Potyczki z przeciwnikami mają być toczone w czasie rzeczywistym. Gracz będzie miał możliwość przygotowania własnych sekwencji ciosów, by później wykorzystać je w praktyce.
Całość ma być skierowana zarówno do osób, które są weteranami cRPG jak i do zupełnych nowicjuszy w tej dziedzinie, gdyż obsługa gry będzie prosta i mało skomplikowana, jednak nie na tyle, żeby przeszkadzało to tej pierwszej grupie. “Wiedźmin” od samego początku szykowany jest na hit. Z takimi grami bywało różnie, jednak przeważnie nieco zawodziły (dla przykładu Doom 3). Nie sądzę jednak, aby tak było również w tym przypadku. Wszystko wskazuje na to, że w 2006 roku zagramy w hit na skalę światową stworzony przez Polaków. Jeżeli nie nasza rodzima firma zrobi dobrą grę o “Wiedźminie”, to kto? Więc nie pozostaje nic innego jak czekać…

Łukasz [Sarafan] Stefaniak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *